0

5 pofon egyszerű módszer a memória fejlesztésére

Memóriavesztés

Hétfő reggeli homály, agyleszívás csütörtökig, pénteki végkimerülés. Te is biztosan érezted már úgy, hogy bármennyire is erőlködsz, egyszerűen nem tudsz rendesen koncentrálni, gondolkodni, csak bambulsz magad elé, vagy olyan hibákat vétesz, amiket egyébként nem szoktál. Sokan megszokják ezt, és nem foglalkoznak vele, de amikor elkezd negatívan hatni az ember memóriájára, akkor lesz csak igazán problémás a dolog. Az elfelejtett találkozók, az otthonhagyott telefon és hasonló kisebb-nagyobb memória hibák az egész napunkat el tudják rontani.

Ne törődj bele, hogy ha időről-időre elfelejtesz ezt-azt! Kezdjél el tenni ellene! Szerencsére van egy pár módszer, amivel turbózhatod a memóriád, és egyikhez sem kellenek cetlik. Egyszerű dolgok, amiket ha beépítesz a mindennapjaidba, akkor abból hosszútávon csak profitálhatsz.
Próbáld ki az alábbi 5 tippet, és többé egy pillanatot se fogsz elfelejteni!

1. Aludj többet!
Ha legalább 6 órát alszol mindennap, akkor sokkal könnyebben tartod majd fejben a dolgokat. A kutatók szerint az alvás fejleszti a memóriát, megköti és rendszerezi az információt az agyban, ezáltal később könnyebben is hívja elő azokat. Tehát este inkább kapcsold ki a tv-t és aludj 1-2 órával többet.

2. Keress elő egy pár olasz receptet!
A kutatók szerint a mediterrán étrenden élők között 36%-kal kisebb az esélye az öregedéssel járó gondolkodó és emlékező képesség romlásának. Készíts magadnak vacsorára valamilyen halételt zöldség körettel, locsold meg egy kis olívaolajjal, és fogyassz hozzá egy pohár jóféle vörös bort!

3. Rágcsálj el néhány fekete áfonyát!
Az antioxidánsban gazdag áfonya antocianin tartalma a kutatások szerint serkenti az agy neuron kommunikációját, megelőzve ezzel az esetleges memóriazavarokat.

4. Játssz agytörő játékokat!
Számos idegtudományi tanulmány erősíti meg, hogy a szavak gyakorlása, a beszédkészség fejlesztése segít a gondolatok rendszerezésében, illetve a memóriazavar megelőzésében. Akár online agytréning játékkal játszol, akár egy új könyvet olvasol, a lényeg, hogy dolgoztasd az agyad!

5. Csak nyugi!
A Rochesteri Egyetem tanulmánya szerint az elfoglalt, túlhajszolt életmód mellett az agy majdhogynem képtelen új információt befogadni. Annak érdekében, hogy könnyebben menjen a lazítás a nagy hajtás közben, próbálj mélyeket lélegezni, vagy tégy egy sétát a közeli parkban!

Dimensions.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.