0

Ebédszünet a munkahelyen

A reggeli, az ebéd, és a vacsora fontossága ebben a sorrendben csökken. Rendszeresen reggeli nélkül kezdeni a napokat nagyon egészségtelen, és teljesen rányomhatja a bélyegét az egész napi hangulatára, nem beszélve a teljesítményéről. De erről már valószínűleg sokat hallott, és ha akart tett is ez ellen, és bevezette a reggeli ütemtervébe a megfelelő étkezést.

Munkahelyi étkezés

Sokkal kevesebbet lehet hallani viszont, az ebéd szerepéről a mindennapokban. Ennek lehet az az oka, hogy ezt senki sem hagyja ki a napjából, hiszen délre azért már az is megéhezik, aki nem reggelizik. Igen ám, de attól még, hogy ebédel valaki, nem mindegy, mit és milyen körülmények között.

Ön például mivel tölti az ebédszünetét a munkahelyén? Próbál minél gyorsabban befalni egy szendvicset, és közben fél szemét a telefonon tartani? Egyik keze a billentyűzeten pihen, miközben egy tál salátát próbál elfogyasztani? Vagy inkább hagyja az egészet, mondván úgysincs rá ideje?

Bármelyik is igaz Önre, mostantól felejtse el! Adunk néhány tippet, hogy hogyan tudná a legtöbbet kihozni a munkahelyi ebédekből:

– Először is tervezzen! A napi beosztásában mindig hagyjon kb. 60 perc szünetet az ebédre. Ha nem magának osztja be az idejét, akkor a legtöbb helyen meg van adva, milyen idősávba kell (vagyis kellene) ebédelnie. Tartsa magát ahhoz!

– Mikor elkezdődik az ebédidő először is vegyen pár mély lélegzetet, tisztítsa ki a gondolatait, hogy ne stresszeljen az aktuális problémán, majd folytatja azt evés után.
Munkahelyi ebéd
– Élvezze az ételt! Csomagoljon magának minden nap olyan ebédet, amit szívesen fogyaszt. Egy héten egyszer vagy kétszer pedig, étkezzen együtt kollégáival. Ha a munkahelyén nincs külön étkezde, rendeljenek pizzát, vagy látogassanak el egy önkiszolgáló étterembe. Töltsék kellemesen az időt, ne beszéljenek a munkáról, és egyenek finomakat!

– Ne feledkezzen meg az egészségéről sem! Amellett, hogy élvezi a finom ételeket, győződjön meg azok egészséges összetevőiről is. A megfelelő mennyiségű és minőségű szénhidrát, vitamin, illetve fehérje elengedhetetlen ahhoz, hogy a nap második felében is elég energiája legyen a munkához.

– Ahhoz pedig, hogy elkerülje a “kajakóma” állapotot, az ebéd végeztével igyon meg egy csésze kávét. Meglátja utána olyan érzése lesz, mintha újjá született volna.

Dimensions.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.