0

Tippek a jobb alváshoz

Az általános egészség és jó közérzet megtartásáért a legfontosabb amit tehet, hogy minden nap rendesen kipiheni magát. Megfelelő alvással biztosítja szervezete számára az energiát, levezetheti a stresszt.
Annak ellenére, hogy gyerek korunk óta minden nap alszunk, sokunknál éppen felnőtt korra alakul ki alvászavar. Amennyiben Önnél is jelentkeztek már erre utaló tünetek (felületes alvás, álmatlanság, túl korai ébredés, stb.) érdemes ellátogatni egy szakorvoshoz, de előtte még kipróbálhat jó néhány dolgot annak érdekében, hogy nyugodtabban alhasson.

– Figyelje meg, hogy esténként mikor érzi úgy, hogy már teljesen kimerült, és feküdjön le abban az időben. Próbálja elkerülni a hétvégi kísértést és akkor is időben ágyba bújni. Ha változtatni szeretne ezen az időponton, úgy szoktassa hozzá szervezetét, hogy napról-napra, 10-15 perccel előrébb vagy hátrébb tolja az időpontot.

– Keljen fel minden nap ugyanabban az időben. Ha ráér reggelente, akkor ébresztő nélkül fog felkelni, abban az időben, mikor már kialudta magát. Amennyiben időre megy valahová, használjon ébresztőórát. Lefekvés előtt bizonyosodjon meg róla, hogy mindig ugyanarra az időpontra van beállítva.

– Amennyiben úgy érzi, hogy szervezetének szüksége van rá, nyugodtan tartson napközbeni sziesztát. Arra azonban figyeljen, hogy ez a kis szunyókálás ne legyen hosszabb 20-30 percnél, mivel ha annál többet alszik napközben, az könnyen az éjszakai alvás rovására mehet.

– Ha vacsora után gyorsan elálmosodna, de még nincs olyan késő, hogy valóban aludni térjen, jobb ha keres valamilyen könnyű elfoglaltságot (pl.: elmosogat vagy előkészíti a ruháját másnapra). Ugyanis ha enged az álmosságnak, könnyen felkelhet már hajnalban, és a maradék 2-3 órára sokkal nehezebb lesz majd visszaaludnia.

– Fogja vissza a kávé és az alkohol fogyasztást, továbbá a cigarettázást is. Ezek ugyanis felpörgetik a szervezetét és teljesen felboríthatják a napi ritmust és ezzel együtt az alvási szokást is.

– Egy-két órával lefekvés előtt mellőzze a tévé és a számítógép használatát. Az sem jó, ha alvás közben villog a tévéje, mivel a fényes, zsizsegő hatások miatt az agya nappali üzemmódba kapcsolhat, így összezavarva az alvásciklusát.

– Ugyanúgy, ahogy kisgyermek korban, felnőttként is hasznos, ha alvás előtt mindig ugyanazokat a rituálékat végzi. Tehát fürdés, fogmosás, olvasás és alvás!

Dimensions.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.